Werkwijze

Mijn werkwijze kenmerkt zich door een eclectische aanpak: ik ben niet gespecialiseerd in één methode of één type begeleiding. Vanuit mijn brede ervaring en expertise gaan we op zoek naar de juiste aanpak voor jou, je vraag en je situatie. Ook integreer ik nieuwe mogelijkheden voor de aanpak van stress en burn-out klachten in mijn aanpak. Hierbij volg ik de fascinerende wetenschappelijke ontwikkelingen van de afgelopen jaren die een steeds duidelijker beeld geven van het functioneren van de hersenen en de verbinding tussen lijf en hoofd. Ik maak ook gebruik van tests zoals bijvoorbeeld De Management Drives test.

Maatwerk

Vanuit je doel gaan we op zoek naar je sterktes, patronen, systemen, ervaring en kwaliteiten en die gebruiken we om op verder te bouwen.

Elk traject is maatwerk, zowel in lengte en aanpak als in vorm. Gesprekken en tussentijds contact kunnen zowel online als offline. Zo combineren we online videogesprekken, telefonisch contact, mail en app met live gesprekken lopend in het groen, op het strand of aan tafel met koffie of thee. Zo wordt ieder traject een combinatie van alle mogelijke opties: een uniek blended traject. We zoeken naar een optimale verhouding voor jou.

Ik doe wat nodig is. Niet meer, niet minder.

Samen onderzoeken we de verschillende gezichtspunten van waaruit je kunt kijken en van daar uit vinden we jouw hefboom naar verandering.

Inzichten vertalen naar andere aanpak

De gesprekken die we voeren vragen de minste tijd in het traject. Je inzichten vertalen naar een andere aanpak is je echte werk en vraagt de meeste energie en aandacht van je. De perioden tussen de gesprekken zijn daarom cruciaal.

 

 
Leven is het meervoud van lef.
— Loesje
 

 

OPBOUW TRAJECT

Hoewel elk coachings-, bemiddelings- of ontwikkeltraject uniek is, zijn er bepaalde stappen die ik altijd volg.

  1. We starten met een kennismakingsgesprek waarin we op zoek gaan naar je vraag en waarin we je doelen en het resultaat dat je zou willen bereiken verkennen.

  2. Op basis van dit gesprek maak ik een voorstel voor het traject. Dat bespreken we samen en met de opdrachtgever/leidinggevende. Tussentijds evalueren we steeds, waardoor we kunnen bijsturen als dat nodig is. In een coachingtraject met een leidinggevende als opdrachtgever, heeft deze een belangrijke rol in het geven van feedback en ondersteuning.

  3. Aan het einde van het proces evalueren we eerst samen en daarna volgt een evaluatie met de opdrachtgever. Tijdens die evaluatie geef jij een terugkoppeling aan de opdrachtgever. Zo leggen we de opbrengsten van het traject vast en maken we afspraken over wat nog nodig is om voor het komende half jaar je ontwikkeling te verankeren.

  4. In dat half jaar voeren we nog 2 gesprekken en hebben we daarnaast contact via mail, telefoon of Skype.

  5. Daarna sluiten we het traject af met een eindevaluatie om samen vast te stellen wat het traject je heeft opgeleverd, hoe de resultaten zijn verankerd en wat je als deelnemer en opdrachtgever daarover afspreekt voor de toekomst.

De gesprekken, behalve de evaluatiegesprekken, voeren we desgewenst lopend in het groen van de Alkmaarse Hout of het Heilooër bos en ook het strand is dichtbij.